"Μεταδοτικότητα στο crossfit" (και γενικά στην διδασκαλία ) .. Μια αναγκαιότητα !!!

john atlas

Γιαννης Νταγκουνακης

January 14, 2024

post-image

Αναμφισβήτητα το πιο δύσκολο στοιχείο στην οποιαδήποτε μορφή διδασκαλίας είναι η μεταδοτικότητα των δεξιοτήτων που απαιτεί το οποιοδήποτε άθλημα και στην προκειμένη περίπτωση ολες η κινήσεις από τις οποίες αποτελείται το crossfit .


Από την μια υπάρχει η μεταδοτικότητα του εκπαιδευτή - δασκάλου σαν πομπό γνώσης .


Από την άλλη υπάρχει η μεταδοτικότητα του εκπαιδευτή - δασκάλου στη θέση του δέκτη , δηλαδη στο να λαμβάνει το μηνυμα της επιτυχημένης ανατροφοδότησης από τον κάθε ασκούμενο - μαθητή .


Άρα οι εκπαιδευτές - προπονητές οφείλουν να διδάσκουν και συνάμα να λαμβάνουν τα μηνύματα από τους ασκούμενους για το αν έχει γίνει επιτυχώς η μετάδοση της γνώσης αυτής .


Όπως λέμε και στο Δημοτικό (εμείς οι δάσκαλοι ) ένα παιδί μπορεί να μην μπορεί να γράψει κάτι αλλά να μπορεί να το ζωγραφίσει και το αντίστροφο .

Έτσι και στην προπονητική , ο κάθε ασκουμεμος είναι διαφορετικός και σαν τέτοιος πρέπει να αντιμετωπιστεί.

Η μεταδοτικότητα είναι το πιο σημαντικό στοιχείο μια επιτυχημένης προπονητικής διδασκαλίας η οποία εχει κάποια βασικά στοιχεία :


1 Τη δυνατότητα απλοποίησης όσο δυνατόν γίνεται των αντικειμενων που θα διδαχθούν .

πχ όπως έχουμε ξαναπεί το να διδάξεις full snatch η clean από το πάτωμα σε έναν αρχάριο ασκούμενο είναι σα να προσπαθήσεις να περάσεις κλωστή από μια βελόνα με την πρώτη (δύσκολο και αντιπαραγωγικο )

Οπότε επιλέγουμε να ξεκινήσουμε την διδασκαλία από το hang position .

άλλο παράδειγμα είναι όλες οι παραλλαγές και τα progression όλων των ασκήσεων αντί των δυσκολότερων εκδοχων τους . (ups and downs αντί για burpees , wall ball αντί για thruster , inch worns αντί για wall walks, κλπ)


2. τη δυνατότητα του προπονητή- παιδαγωγού να αντιλαμβάνεται την κάθε συναισθηματική κατάσταση του εκάστοτε ασκούμενου - αθλητή και να ενεργεί ανάλογα

Κάποιοι ασκούμενοι διακατέχονται από έντονα συναισθήματα τα οποία δυσκολεύουν την αφομοίωση των διδακτικών αντικειμένων , οπότε ο εκάστοτε προπονητής - εκπαιδευτικός θα πρέπει να επιφέρει συναισθηματική ομοιόσταση για να πετύχει τον στόχο του . (ήρεμη φωνή και παροχή ασφάλειας ..." είσαι εδώ μαζί μου , μην ανησυχείς" κλπ )


3. τη δυνατότητα του προπονητή - εκπαιδευτικού να εξηγεί στον κάθε ασκούμενο για ποιον λόγο κάνουμε αυτό που κάνουμε

Η επεξήγηση των διδακτικών αντικειμένων είναι ένα κομμάτι , το άλλο κομμάτι είναι ο λόγος για τον οποίο κάνουμε αυτό που κάνουμε και όχι καΤι άλλο .

(πχ θα κάνεις αυτό το wod σήμερα γιατί έχεις ανάγκη να βελτιώσεις το vo2 max σου καθώς το επίπεδο της δύναμης σου είναι σε επάρκεια. ..

"θα προσπαθήσουμε να κάνουμε έλξεις με αρνητικό κατέβασμα για λίγο καιρό ώστε να καταφέρουμε να κάνουμε μερικές τον άλλο μήνα. κλπ "


4. Την δυνατότητα του προπονητή - εκπαιδευτικου να αναφέρει & να μεταδίδει κάθε φορά (κάθε φορά όμως ) τη σημασία της σωστής διατροφής και αποκατάστασης (ύπνου )

ο εκάστοτε προπονητής οφείλει να εξηγεί και να μεταδίδει ότι η διατροφή και γενικά η ποιότητα του ύπνου είναι εξέχουσας σημασίας περισσότερο ακόμα και και από την ίδια την άσκηση . Αυτό μπορεί να το καταφέρει με πολλούς τρόπους . (πχ αναθέτοντας στον ασκούμενο να καταγράφει τα γεύματα του σε ένα τετράδιο , η η διοργάνωση εκπαιδευτικών σεμιναρίων τα οποία θα εξηγούν πως πρέπει να τρέφεται ένας ασκουμεμος κλπ)

Σε κάθε περίπτωση η μεταδοτικότητα είναι το βασικότερο στοιχείο που πρέπει να έχει ένας προπονητής - εκπαιδευτικός.


Η γνώση είναι άχρηστη αν αυτή δεν μπορεί να μεταδοθεί επαρκώς.

Εσείς με τη σειρά σας αγαπητοί ασκούμενοι - αθλητές οφείλετε στον εαυτό σας να ρωτάτε, να επιμορφωνεστε ( και να αμφιβάλλετε ακόμα)

για το οτιδήποτε σας απασχολεί .


Atlas chania ... knowledge is power!!!

john atlas

Atlas Chania

Be the best, not just better!